La DGA quiere normalizar la grafía del aragonés.

La dirección general de Política Lingüística del Gobierno de Aragón pretende que tres lingüistas independientes normalicen la grafía del aragonés. Para elegir el nombre de estos investigadores, el departamento se ha dirigido por carta a las tres instituciones mayoritarias sobre esta lengua, Consello d'a Fabla Aragonesa, Sociedat de Lingüística Aragonesa y Estudio de Filología Aragonesa, con la intención de poner en marcha "un procedimiento tendente a establecer una grafía común para la lengua aragonesa y sus modalidades que supere la actual situación" en la que coexisten diversas propuestas.

Cada organismo deberá proponer a cinco especialistas en "codificación y estandarización de las lenguas románicas" y de entre todos saldrán los tres nombres que deberán emitir un dictamen "de carácter vinculante".
Fuente: elperiodicodearagon.com


O Gubierno d’Aragón iniciará o proceso pa trigar una grafía común pa l’aragonés

Tres lingüistas de talla internacional designaus por CFA, SLA y EFA realizarían una grafía común que metería fin a las luitas graficas d'a luenga aragonesa
Dende a Dirección Cheneral de Politica Lingüistica dirichida por José Ignacio López Susín quiere fer-se un primer paso pa trigar una grafía común y oficial pa la luenga aragonesa.
Pa ixo, dende iste departamento gubernamental, han contactau con as tres asociacions principals embrecadas en l’actual luita grafica y de normativización d’a luenga, Consello d’a Fabla Aragonesa, Sociedat de Lingüistica Aragonesa y Estudio de Filolochía Aragonesa.
O proceso encomenzará con a designación de cinco filologos especialistas de talla internacional en “codificación y estandarización d’as luengas romanicas” por parte de cadaguna d’as asociacions. D’istos 15 especialistas se’n trigará nomás tres, que serán qui haigan de fer ista nueva grafía. A suya decisión tendrá caracter vinculant, y d’ista forma, saldrá a primer grafía oficial de l’aragonés en tiempos modernos.
A Sociedat de Lingüistica Aragonesa ha emitiu un comunicau en que accepta a proposición d’a Dirección Cheneral y posa bella condición como que “os tres miembros han de estar de consenso por parte d’as tres asociacions” y que “han d’estar romanistas y especialistas en ditos procesos”. Aclaran que asinas “no i habrá vencedors ni vencius”, pero tamién destacan que “no va a estar facil trobar a istos tres romanistas”, y apelan a que as quatro partes sigan a l’altura.
Dende Consello d’a Fabla Aragonesa no han emitiu encara un comunicau oficial pero han amostrau a suya satisfacción y emparo en a suya pachina de Facebook.
O Estudio de Filolochía Aragonesa debatirá iste domingo en plenario si accepta u no a propuesta d’a Dirección Cheneral de Politica Lingüistica.
Fuente: arredol.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario